ååååh

Red i ridhuset igår med Lovis och Boye, Maja och Zalle. Var var såå fin och arbetade på riktigt. Börjar vi träna nu så kommer vi lätt ut på tävlingarna till sommaren.  Formen börjar sitta nu, även i traven. Galoppfattningarna måste bättras och formen måste fixas där. Och konditionen. Men sen så, då får dom allt passa sig på banan! ;)

Visserligen blir det väl bara LC/LB men ändå.  Men iallafall, ridpasset igår. Red mycket volter och flytat för skänkeln och så. Olika ställningar, ställde inte så höga krav på henne, men enligt Lovis så går hon nästan i en högre form. Kanske blir en SM ponny av henne trots allt..?

Sen kom ridskolan in i ridhuset. Raul trodde jag red en hopponny. Marie trodde inte att det var Vera. Och Fanny trodde att jag red Tibbe först? xD Det där med Tibbe förstod jag faktiskt inte. Men jag förstår att Raul och Marie trodde att det var en annan ponny. Hon ser inte längre ut som en nordis. Men en hopponny? Det hade jag aldrig trott ;) fick berömm över henne, superkul! :)

Har tyvär inga bilder/filmer sen igår. Jättesynd då jag hade en riktigt härlig känsla under ridpasset. ska försöak fixa nån som kan filma och ta bilder nån dag den här veckan. Blir en mysig huvudbild istället.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Inte så konstigt att hon inte ser ut som en nordsvensk, hon är ju en kallblodstravare. ;)



Och nog ser man att hon är en sån, och det ser iaf jag bara som positivt. Hon är ju rätt maffig, pigg och framåt, men det viktigaste är väl att man ser att hon har mycket kraft i sig.

Precis som kallblodstravarna ska vara alltså. Travare överlag utstrålar nåt som andra hästar inte gör, vet inte vad dock, men jag älskar den utstrålningen. :)



Men å andra sidan, de allra flesta som sett Dacke tror han är en nordsvensk, till och med veterinären blev jag tvungen att visa frysmärkningen för då han inte trodde på mig när jag sa att han var en kallblodstravare.. :)

2011-04-14 @ 09:29:47
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0