Dag 2: Det bästa/sämsta med min häst

Det klart bästa med tibbe är nog att han alltid är så glad och positiv till precis allt. Och att han är så charmig. Till exempel när jag ska hämta honom i hagen brukar han gnägga och komma travandes med spetsade öron. <3 Han gör mig hel <3

Det sämsta är kanske att han är så j*kla tjurig! Det händer inte så ofta att han verkligen är på det där tjurhumöret, det har bara hänt 3 gånger på 2½ år, men då det händer....... 3 dagar att gå förbi en vattenpöl, 3 timmar att lasta, 2 timmar att få att gå genom en tunnel... Men när han är liite tjurig är det helt ok. För det är så han är, han har många egna ideér och vill inte alltid samma som jag, men jag får acceptera honom så helt enkelt.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sv: Tack för ditt svar!

Har din ponny alltid blivit riden med hack, eller började du använda det av någon speciell anledning? Hur lätt får man stopp så hästen om den skulle bli rädd och börja springa?

2011-04-05 @ 09:22:33
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0