Det här med sadlar

Nu måste Vera ha en ny sadel då den hon har nu är för trång. Och den är ändå vid eller om den till och med är x-vid.. Hm, knepigt. Hon musklar ju på sig som jag vet inte vad just nu. Jag älskar min globus clic sadel, menmen. Måste skaffa en ny åt Vera. Ska följa med Moa och Gadd när dom ska testa ut sadel med Maggan.

Vill gärna ha tips på dressyrsadlar för hästar med breda och ganska raka ryggar. Inte så markerande manke. DOm ska vara relativt uppbyggda då jag gillar det. Även hoppsadel sökes! :)




Kommentarer
Postat av: Camilla

Har nyss köpt en Knight Sir Walter åt Dacke, en hoppsadsel. Den är i storlek vid och är bra storlek för honom trots att han är rätt bred. Han är rätt så rak i ryggen, inte spikrak men åt rakare hållet.



Är en hoppsadel, och jag brukar inte gilla såna, men denna är sjukt skön. :)



Vill du komma bort och prova den för att se om en sån skulle kunna ligga bra så är det helt okej. Brukar finnas begagnade ute rätt billigt, går på strax över 10k ny, men jag fick min begagnat i fint skick för 2,5k.



Till dressyrsadel har jag en spansk skolsadel med läderbom, Chezz iberica. Skulle faktiskt köpt en bomlös dressyrsadel eller med läderbom/flexibom. Finns många modeller som ser ut som en vanlig engelsk sadel, dom får du tävla med också.

Skönt att ha en sån då man inte behöver köpa ny sadel så fort hästen musklat om sig lite.

Titta på Star Trekk och andra deuber och partner-sadlar. Även freeform tror jag har en modell man får tävla med, charisma har också såna sadlar..



Jag har en med läderbom just för att den kommer passa honom jämt, och man kan ändra den om han musklar om sig. Och en bomsadel har jag för att hoppa och rida ut fartigare i, och växer han ur den så kan det ta ett tag innan man hittar en ny, och då är det skönt att ha en sadel han alltid kan ha iaf.

2011-04-06 @ 12:29:51
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0