ET för tibbes & min del

Idag kom anders och behandlade både Tibbe och Boye. Det var inget speciellt med Tibbe. Spänd var han såklart här och där, men det ver inga större fel. :) Det kändes skönt!

Så nu är det bara att jobba på, Anders berättade att en stor del av spänningarna för dagens hästar beror på att dom tränas för lite och får för mycket vitaminer och så. nu kommer alltså Tibbes vilodag bytas ut till en skritt-dag istället. :)

tibbe tyckte det var skönt att bli behandlad, men lite obehagligt oxå, så han försökte sparka/tränga undan anders några gånger.

Det visade sig att det inte var bara hästarna som behövde behandling. Anders kollade på mig ch Natta och konstaterade: "Ni är ju oxå sne, det skulle vi ju ta och fixa på en gång." Så vi gjorde en liten "bänk" med två spånbalar oxå knäckte han till oss med. Tova var rak iaf, så det var ju bra.

Om ca en månad ska vi beställa tid igen :)

Skrittade ut efteråt med Anna och Natta. Tibbe var lite stel i början, vilket inte är så konstigt. Men sen släppte han till lite och blev riktigt trevlig. Imorgon ska vi rida lite mjukgörande i skritt och trav i ridhuset iaf. :) och i övermorgon klättra.

Nu måste jag bara hitta en ny sadel, sen är det bara att köra :D

//Lovis

Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att det inte var ngt på tibbeluringen;) Jag tror jag skulle behöva en omgång av Anders jag åxå, jag är ju åxå sne så.. kanske ska boka in mej å Zab nästa gång.=)

2011-04-18 @ 19:53:47
Postat av: Carro

Helena skvallrade om att du behöver en ny sadel :)

Har en thorowgood haflinger till salu, superskön!

Tror att det är vid i nu, haft den på min breda bloding.

Du kan få prova den om du vill?

2011-04-20 @ 18:30:42
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Carro

Den är 17, men ganska liten i sitsen tycker jag. men det är väl för att jag är van flatback :)

Hade tänkt mig 1500 för den. Då kan du få med stigläder och stigbyglar isf.

2011-04-20 @ 21:06:24
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Anette

Ett tips. Prova alla hästkompisars sadlar och se om någon modell passar Tibbe. Tänk på att den ska vara bred mellan bossorna (som ska vara kilformade, inte runda) och rak i modellen. Hoppas du hittar någon.

2011-04-29 @ 19:41:13
Postat av: lovisa

fin design:)

2011-04-29 @ 19:55:16
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0