Gårdagens ridtur, vad hände?

Red ner till gummiflisen med Maja. Vera skötte sig relativt bra. Vet inte vad det är men hon har börjat blivit så, studsig? Glad häst över att få vara ute och röra på sig kanske. :) Jag skrittade, och helt plötsligt så reste sig min polle och drog iväg och småsparkade. Jag satt kvar och fick henne att börja skritat igen. Men taktinslag dock.

Då kom några ridskole elever ner och skulle ha lektion där vi var. Dom hade tydligen sett det Vera gjorde, haha. Så Maja och jag betsämde oss för att gå till lilal ridhuset. Och min ponny taktade, reste sig, studsade runt och höll på. Då kom det en bil. Jag tänkte att jag och Vera skyndar oss in på sidan. Men icke. För när jag drev på henne framåt så reste hon sig och skulle kasta sig runt? Lyckades iallafall ta oss in på sidan  och Zalle fick agera infångare.

Vera var påväg att sparka åt Zalle 3 gånger, men lyckades få henen att bara sparka i luften istället. Hon är ju ganska så söt min häst. Har även hittat en sadel, hihi. Slänger in en bild på den i detta inlägg. I love it :love:




Kommentarer
Postat av: Jossan

Sv: hihi ja, men det var ju syftat på kläder och schabrak ;) hårfärg är valfri ^^

2011-04-09 @ 15:02:42
URL: http://dressyrnissen.blogg.se/
Postat av: Helena

Vart/ vilken sida letar du sadlar på?=)

2011-04-09 @ 15:23:34
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: människor

2011-04-09 @ 16:47:27
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vill du vara med att bli utlottad till veckans blogg? Kommentera isåfall i detta inlägg!

På fredag så får nu veta om det blir just du som blir veckans blogg

2011-04-09 @ 20:46:23
URL: http://ponniiehastarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0