Idag

Idag så ska jag rida Vera och Gadd tror jag. Ska iallafall testa min dressyrsadel på Gadd så jag har nånting att rida i. ;) Som jag har sagt, ska jag tävla dressyr så gör jag det i en dressyrsadel. Inge annat. Haha, är man nörd så är man.

Fortfarande barbacka på Vera, får se om vi rider ut eller hur vi gör. Tänkte kanske ta galopp idag igen. Denna gång hade jag försökt hänga kvar, men man vet aldrig. Hon gör ju nå jäkla rodeosparkar, barbacka, på hennes runda rygg = käka sand. Mums!
 
Med Gadd blir det väl mest bara att testa sadeln i alla gångarter och så för att kolla så att den passar. Blir kanske uteritt, I dunno. Eller lite blandat kanske..? Rida ut först och sen köra igenom i paddocken. Humhum, testa sadeln ska vi göra iallafall.

Om nån undrar så är min kära Globus Clic sadel till salu. 36 i bomvidd, 16,5 i sätet men är lika stor som en 17. Passar hästar med ryggar åt det rakare hållet.  Vera har musklat på sig såpass mycket över ryggen att den har blivit för trång. Så är nån intresserad är det bara att maila till [email protected]


Kommentarer
Postat av: Tilda

sv: jo men allt kan ju inte vara perfekt andra gången man rider någon annans häst. jag tycker han gör det bra :)

2011-04-16 @ 10:42:53
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0