Klättring med boye

Red ensam på Boye för andra gången idag. Det blåste ganska mycket, men var inte helt storm, så jag gav mig ut ;)

Jag tänkte att vi skulle klättra upp till masten några gånger idag eftersom boye inte är så välmusklad för tillfället. Han kändes seg när vi gick från stallet och gick inte fram för skänkeln ordentligt. Jag hade tyvärr inget spö så jag kunde korrigera det på en gång, så det höll i sig hela ridturen.

När jag hade gått upp till masten första gången och vände hem så fick boye nån slags personlighetsförändring. Han tappade förmågan att skritta och studsade mest runt, men på hans villkor. För när han skulle stanna och kolla på nåt så gick han inte frammåt när jag bad honom. Vi stod på samma fläck i flera minuter och han reagerade inte ens på mig. Sen från ingenstans fick han nå ryck och började hoppa runt haha :P Men han skulle fortfarande inte frammåt -.-

Så min första tanke var att få fram honom och sen gå hem, men sen tänkte jag om och bestämde mig för att rida igenom det där och slutfölja mina planer. Sagt och gjort, och jag är glad att jag tänkte så! :)

aja, när han hade gjort sådär några gånger och jag inte hade vågat säga åt honom så mycket (man vet ju inte riktigt hur mycket man törs på varje häst.) så brann det iaf... Så jag gav honom en riktig ponnyskänkel och sa: Nu J*VLAR går du frammåt skitunge!! Haha då gick fick jag en liiiten reaktion och så masade han på :P

Travade upp till masten fem gånger oxå och han jobbade på bra.

Jag är rätt nöjd med mig själv idag. Jag vann över hans tester, gav inte upp och fick inget utbrott :P Även boye var faktiskt duktig. Det blåste ju och så har vi inte varit ute ensamma så många gånger.


Bajsrumpan recis efter en bockserie x)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0