Kör på med den där listan jag med!

Dag 1 - Presentera mig och min häst


Dal Vera: Vera/Solis är ett kallblodssto född 2004. Nordsvensk travare som har travtränats men endast startat premielopp. Vi hämtade hem henne från Mattmar den 29 augusti 2010. Just nu så står mamma som ägare på henne, men Vera ska snart skrivas över på mig. Vera kunde ingenting när hon kom till mig, hon är fortfarande under utbildning. Hon var inriden inget mer, och därifrån har jag lärt henne allt.

En envis dam med hjärtat på rätt ställe som helst av allt vill göra rätt. Älskar att få beröm och lära sig nya saker. Hon är väldigt positiv till allt arbete och är pigg. Dock så har vår utveckling stannat upp ett tag nu då en skada hade brytit ut i kotleden. Den hade legat gömd enda sen hon travtränades. Men nu är vi snart på gång igen och ska börja med träningarna. Har inte hunnit hopap henne än, men själv har hon hoppat 110cm. Dock så var det ut från hagen men..

Vi står i samma stall som Lovis, stall Kungsgården där vi trivs jättebra. :)
En låt som passar in på Vera:  Kent – Utan dina andetag

Jag, Tova: Tova/Toto som jag kallas är en för det mesta glad och sprallig tjej som blir 15 den 6 augusti. Går på en friskola som heter Mimer. En bra skola, dock så är det mest snobbfolk där. Typ. Jag gillar färger, starka och klara ska de vara. Det kanske märks på hur jag klär mig och mitt hår? Det ska ju bli rosa igen! ;)

En sak som inte riktigt går ihop med att jag gillar klara färger, är att jag har panikångest och fullständigt hatar när folk kollar på mig. Går bättre om jag har nån kompis med mig, men är jag ensam med en massa människor så får jag panik. Jag går regelbundet till BUP för en massa, massa olika saker. Men personligen så är Vera den bästa psykologen. Eller vad man ska säga. :P

Jag är vegitarian, älskar djur, hatar att sitta still, vill alltid ha nått att göra, har en förmåga att hamna i trubbel mm. Uhm, vad vill ni veta? Jag har träffat polisen några gånger. hmmm :) Jag är snäll, men blir lätt lite egotrippad. Gillar när det händer saker och när jag får vara delaktig i mycket. Har en massa bollar i luften samtidigt.

Använder mig ofta av favoritcitatet "Man bryter inte ihop för att man är för svag. Utan för att man har varit för stark, för länge" Det låter bra, jag kör på den. Även citatet "Everybody wants happiness, nobody wants pain. but you can´t have a rainbow, without a little rain". Kloka ord :)

En låt som passar in på mig: Magnus Weideskog – Förlåt

även denna; A Day To Remember – Over My Head



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0