Longering + att jag hoppade upp

Longerade Vera i lilla idag. Gick jättebra, hon arbetade på för det mesta. Tyckte dock att det såg ut som att hon gick konstigt efter ett tag i traven. Så jag hoppade upp och testade rida henne på små volter och höll på. Jag är lite kluven, inbillar jag mig bara? Måste kasta upp nån annan som får känna på henne. Litar inte ritkigt på mig själv. Inte så kul om jag inbillar mig att det är nått. Inte heller kul om jag tror att jag inbillar mig och fortsätter rida. Så imorn kastar jag upp nån som får testa!

Mycket trav, testade även en galopp men det sket sig totalt. Hon orkar inte bära sig alls. Måste börja galoppera mer, framför allt i uppförsbackar för att stärka ryggen och bakbensmusklerna. Hon skötte sig somsagt bra men tyvär så fick Helena inte med så mycket av det bra på bilderna. Haha, blev mest lite failbilder som är totalt överredigerade för att man ska kunna se nått! Hoppas det duger ändå.




Lite failbilder somsagt. Och dom som hon gick fint på gick knappt att redigera så det syntes nånting på. Haha :(

Kommentarer
Postat av: Carro

Lita på känslan!

Storen har åxå vart lite ofräsch då och då, ingen har sett nåt men jag har haft känslan att nåt är fel. och då är det fel!

Pröva att blunda några steg och känn efter, kräv lite rörelser på böjt spår, protesterar hon eller försöker komma undan mer än vanligt så är det troligen nåt som inte är helt ok.

Kan vara svårt för andra som inte känner hästen väääl att känna om det inte är helt ok, än det är för dig som kan hennes rörelsemönster.

Hoppas det inte är ngt!

Jag hade nog prövat att ge vila några daagr och sen känna efter igen.

2011-04-23 @ 22:25:14
URL: http://sartorius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0