Ahapp

Skulle somsagt rida ut med Lovis och Starla men ja.. Kom inte så långt kan man väl säga? Jag red barbacka bakom Starla. Så såg jag och Lovis 5 rådjur. Jag tänkte att jag skulle hoppa av och leda Vera, men eftersom dom gick åt andra hållet så satt jag kvar. Dumt gjort, för nästa sekund så kommer de där 5 rådjuren springandes precis bakom Vera. Vera blev jätterädd och hoppade runt och sen stack hon iväg.

Jag flög bokstavligt talat av, landade på knäna = smärta. Landade ganska nära Veras framben, trodde hon skulle trampa på mig. Men hade tur och blev halvt överhoppad istället. Vera stack ju iväg, rakt fram mot Starla och Lovis. Trodde att det skulle sluta i en enda stor cirkus. Att hästarna skulle sticka iväg och att det skulln bli skador och hela skiten. Starla såg ut att hålla på att gå i bitar, men Lovis fkötte allting bra och hästarna stannade. Vera stannade såfort hon kom fram till Starla.

Vera var uppblåst (och med tanke på det, otroligt snygg var hon!) Jag kunde lätt fånga henne, hon lugnade ner sig i princip på en gång. Gick och kollade efter rådjuren. Hon var fortfarande lite uppblåst och dansade runt när vi stod inne i stallet. Men märkte på henne att hon inte var rädd så.  Bortsade av henne, myste och pysslade lite grann. Sen fick hon gå in i boxen :)

Mitt knä är uppsvällt och gör ont, har blåmärken på båda benen, plus på ena armen >_< Idag blir det ridning MED sadel, kanske i ridhuset. Vill träna lite grejor. Hm, får se vad vi hittar på..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0