Bad news D:

Måste nog betsla upp Vera. Inget som jag egentligen vill göra, men ett plus är ju om man får stopp på hästen när man rider.. Det är så knepigt. För hon är helt otroligt fin när man för halt med henne. Tuggar på bettet och arbetar. Tar knappt i henne. Men sen om jag travar så är det en helt annan grej. Då bara drar hon när jag stannar och grrr. Halvhalterna tar hon jättebra. Men när jag ska sakta av så springer hon bara?

Inte så att hon sticker, för hon ökar inte märkvärdigt. Mest bara det att hon ignorerar mig och bettet. Just nu har det ju inte gått nå illa. Men man vet ju aldrig när det urartar sig. Och med tanke på att jag hamnade på backen igår så?

Avramlingen gick till så att vi travade. Då slänger hon till med huvudet, och sen drar hon tyglarna ur händerna på en. Eller så håller man mot (som jag gjorde) och då blev hon skitförbannad. Slänger upp huvudet, jag sitter där lugnt och stilla. Och sen så kastar hon sig uppåt så att jag måste luta mig lite framåt för att hänga med. Hon stegrar uppåt, sen framåt och kastar sig.

Och sen när hon far ner med huvudet på en gång när jag redan hängde lite framåt så räckte ju det för att jag skulle ha mindre balans. Precis när jag börjar få upp huvudet på henne igen så ser jag en bil som kör alldeles för fort. Och jag hänger ju lite halvt på halsen. Bilen tvärnitar. Där blev det kört, Vera flög runt som vettefan. Jag åkte av men höll tag i tyglarna. Grejen var ju det att bilen körde under hela tiden??

Bilen tvärnitade alltså så att Vera blev såpass rädd att jag åkte av. Men den fortsätter köra förbi oss?! :O Vilka idioter.. Fick gå med henne en bit eftersom hon hoppade runt och vart så skärrad. Sen hoppade jag upp och fortsatte rida. Ingen rolig ridtur direkt. Men halt/skritt lyssnar hon fortfarande jättefint på- Ska bara få henne att lyssna i traven också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0