BLÄÄ!!

Åkte hem från skolan efter första lektionen. Var på skitdåligt humör, gick bara runt och var sur mot allt och alla hela tiden :P

Började imorse med att mamma väckte mig klockan 5, när jag inte skulle upp förrän kvart över -.- Hyffsat glad man blev. En kvart är en kvart, right?

Sen skulle vi ha utsläpp. Först och främst så var det 20 minus i stallet (alltså utanför, inte I bokstavlig taat xD) vilket betyder att man måste fajtas med massa dumma täcken och halstäcken osv, jag som är ganska kort har det ganska jobbigt med att slänga på 170 hästar täcken :P 

Hannas boxdörr ville inte samarbeta, hästarna ville inte samarbeta med mig... Petter satte traktorn på tomgång utanför Hannas hage när hon skule ut, så det slutade med att han fick äran att ta ut My och Hanna. :) Hanna kan vara lite rädd för traktorer och gör hon något så har jag inte en chans att hålla kvar henne, My fick han på köpet haha

När jag skulle ut med starla var hon helt psyko. Det var i princip HON som gick med MIG till hagen -.- Så sen idag ska jag ta och fästa ledarskapet en gång för alla och jobba lite från marken med henne.

Sen skulle jag på skolan. Först en piss- engelska lektion. Efter det får jag veta att vi ska GÅ gill gärdehallen (ca 4 km), åka skridskor i en kall jävla hall och sen GÅ hem igen. I 20 minus. Frysa? Nej tack! det var droppen. Jag åkte hem och nu har jag bakat en kladdkaka och gjort en fisk-omelett. :)

Sen ska jag till stallet och Jobba starla från marken och ev rida och galoppjobba tibbe på mellanvägen :) Igår ville han ju väldigt gärna galoppera. Han var sååååå jagad x) (han brukar leka att han är jagad när han vill springa)

Snart kommer ett önskeinlägg med bilder som en läsare ville ha :) Önska gärna vad ni vill läsa om, alltid kul med nya idéer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0