DAMP ponny

Ok. Idag var det damp på hög nivå från tibbes sida. Redan vid marias hus (ca 60 m från stallet) började han. Vi träffade maria och blev därför stillastående i 5 min. Men 5 min är 5 min för mycket i tibbes värld. Han började backa in i en snövall och då jag skulle ta bort honom därifrån kom han på att han skulle backa mot hanna =VILL DU DÖ ELLER HÄST!?!?! Hanna no le gusta när hästar går in i henne. Så då drog han på med en brall och jag vet inte vad som hände, jag måste ha gjort nåt konstigt iaf för jag typ sträckte halsmuskeln?? :O

Sen vid kossorna kom Anna-clara bakom oss och då blev tibbe lite taggad och brallade igen.. sucka. Anna-clara ba: "Nämen oj, vilken fart det blev på han då!?! haha" Pinsamt.. xD

Sen skötte han sig jättebra, förutom att vi höll på att bli påkörd en gång... Jäkla dåre (bilföraren) -.-

Vi travade på väg hem och helt utan förvarning börjar ponnyn toksparka typ 4-5 gånger!?!? Ja.. Han höll på och busade/dummade sig till och från. Men i galoppen på mellanvägen var han superduper! :D Han galopperade verkligen i uppförsbacke.

och sen tog detta lilla prank priset... Vi travar helt lungt och då tag han tag i bettet och sparkar bakut först en gång jag jag tappar ena stigbygeln och sen en gång BIG mama så jag hamnade lite mer ur balans åt vänster och då slänger han sig åt höger!? Då höll jag på att åka av.. Slog lillfingret mot manen på han också, så det är aldeles svullet och ömt nu.. DUMMING!

Asså det var lite jobbigt idag när han tramsade. Han tycker jag är så jobbig när jag tvingar honom att verkligen trycka på bak och samla sig så då flyger baken hej vilt... Sen så har han ju mycket energi och busar och brallar lite så, men idag var han bara dum! DAMP

Han är så himla SNABB!! Man måste verkligen se för att förstå...


såhär gick han omkring idag...

Sen så tror jag myvket beror på att dom har vart inne ganska mycket de senaste dagarna. Dom hade pajjat hagen idag också föressten -.-
//Lovis

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej lovis, du kanske ska känna igenom ryggen och länden på honom så han inte har ont. Kan vara därför han bockar. Han kan ha sträckt sig i hagen.

Kram, Anette

2011-02-22 @ 14:25:43
Postat av: Lovis

Till Anette:

Hej! :) Jag har såklart kännt igenom honom flera gånger, han reagerar inte alls på ryggen/länden, har kollat munnen och tänderna (han är ju nästan nyraspad), kollat benen och hovarna, ja, hela honom. Jag är också säker på att han inte har ont någon stans eftersom han bara sparkar bakut när jag rider med sällskap och han inte får gå först, om jag ställer krav eller om han inte får som han vill. Om han hade ont skulle han ju alltid bråka, men han gör det ju bara i vissa situationer (aldrig om jag rider ensam), och så han han alltid varit, bara det att han är lite värre nu. Jag och min tränare tror iaf att det beror på att jag börjat komma åt honom så bra nu så han försöker komma undan. Det är nog bara en period han har, han var likadan förra vintern. :) Om du vill är det bara att komma upp och titta på honom. Kram, Lovis

2011-02-22 @ 19:02:33
URL: http://knappskallar.blogg.se/
Postat av: Anette

Litar på dig Lovis. Han är ju en häst med temperament, och dressyr är väl inte hans favoritsyssla precis. Jag tänkte på en gång då han var ung och höll på så där. Då hade han en liten sträckning i nacken och det var det som gjorde det. Det börjar dessutom bli vår och han gillar att busa då. Kram

2011-02-26 @ 16:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0