Den nya starla

Jag har under 2 dagar jobbat med Starla från marken och hon har i princip gjort en total personlighetsförändring.
Före:
- Hon gick vart hon ville, hur hon ville och när hon ville då man ledde henne
- Hon var elak mot tibbe i hagen
- Hon kunde naffsa i stallet
- Hon klarade inte av när hon såg andra hästar, då tappade hon allt fokus och totalglömde mig.
- Hon kunde inte acceptera att man ledde någon annan häst innan henne, hon skulle alltid ledas FÖRST
2 dagar senare:
- Hon går lungt bakom en, men sänkt huvud, stannar då man stannar. Hon är bara allmänt lugn.
- Hon har inte lagt ett öra bakåt mot tibbe i hagen. Nu när hon vet sin plats i "flocken" känner hon inget kontrollbehov av de andra hästarna.
- Världens snällaste i stallet, tex så räcker det att jag kollar på henne för att hon ska flytta sig.
- Hon fokuserar på mig, även om det kommer flera hästar runt omkring henne. Hon frågr mig hur hon ska bete sig och rättar sig efter vad jag säger.
- Hon går lungt och sansat till och från hagen. Idag gick hon in sist och var lugnare än vanligt.
Starla har blivit en mycket lugnare hästm hon litar mer på mig och har en helt annan respekt för mig. Det jag hoppas är att hon tar med sig detta beteende då jag rider, dvs att om det uppstår en situation då hon blir stressad så håller hon sig sansad om jag är det. :)
happyface :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Älskar bilden.Så jäkla söt.=)

2011-02-18 @ 22:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0