En tur på Starla..

Gjorde mig gladare :) Kände mig ganska nere innan jag red, hade därför inga höga förväntningar på henne. Jag lånade hannas benreflexer idag. busigt :P Brukade låna chasmines men nu har ju hon flyttat xD

Iaf så red jag den "vanliga" starla rundan. Runt malins hus, men idag gjorde jag lite annorlunda ;) Jag red först ett varv, men sen när vi kom tillbaka till stallet så utmanade jag henne lite och styrde upp mot malin igen.

Jag tänkte att det får gå som det går, kan ju inte hålla på och särbehandla henne hur länge som helst. Jag anser att när hästen är tillräckligt säker för att utmana mig så kan jag börja utmana den ;)

Hon reste sig en gång, sen traskade hon på. Hon tycker ju att det är jätteroligt att bli riden, men inte lika kul som att stå hemma i trygga stallet och mumsa hö :P

Hon jobbade på bra hela ridturen, hehe efter att Helena jobbade henne nere på ridskolan så har jag börjat göra det också, det går finfint. Hon gojsar som sagt mycket med huvet, men jag tror att bara jag sitter stadigt så slutar hon nog snart. :)

I stallet fick hon morötter, och idag tog hon till och med emot dom utan tvekan :D Hon är så jäkla svårflörtad den hästen.. -.- x)

//Lovis

Kommentarer
Postat av: H

2011-02-02 @ 22:15:02
Postat av: Helena

Det va vldigt busigt, men helt ok. :P

2011-02-02 @ 22:16:29
Postat av: Lovis

Hehehe man vill ju inte bli påkörd (A) Tänkte att "helena hon är ju såååå snäll ,så hon blir säkert inte arg, bara alla kommer hem igen" :P

2011-02-02 @ 22:22:02
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0