Hemma

Käner mig inte på topp idag, så jag stannar hemma från skolan idag.

Igår ringde jag till Henna (Starlas ägare & Uppfödare) och berättade läget, att hon leker med mig. För det är det hon gör. Hon tycker förmidligen att det är skitkul att jag är så liten och lätt och inte har nåt att säga till om haha :P
Så till veckan (förhoppningsvis imorrn) så kommer det en tjej, Marita och ska hjälpa mig med ridningen.

Hon berättade att Starla är en sån häst som ofta beter sig som att hon ska explodera, men det händer inte. Sen är hon en riktig tjurskalle som kan behöva ganska rejäla tillsägelser ibland, hon är alltså inte en sån som bara går vart man vill osv (fast det har jag redan märkt haha).

Hon sa också att hon alltid rider med martingal alt. en graman för att hålla ner huvet på henne. Så jag ser fram emot att få hjälp och hoppas att vi kan få pli på henne, så att hon kan fungera som hon ska och få leva. :)

Vet inte om jag ska försöka mig på en ridtur idag. Det jobbiga är att för varje gång hon bråkar blir hon värre, och jag allt med osäker. Jag VILL rida, för jag är också en tjurskalle! Men det är inte så roligt att sitta på en häst som står på bakbenen och är allmänt bångstyrig. Nä, jag föredrar hälldre Tibbe...

Vi får se hur det slutar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0