Hoppträning

Idag hoppade jag med Tibbe för Malin igen :) Vi hade 4 studs på ena långsidan och en kombination på andra långsidan och så hade vi eh upphöjd bom på ena kortsidan.

Jag började med att Rulla över bommen i galopp och byta över den. Han bytte klockrent varje gång :') Dutti ponnie .

Sen hoppade vi studsen. Det var första gången han hoppade 4 studs, men han tvekade inte, utan han verkligen sög tag i hindren och hoppade med hela ryggen (malins ord). 

Sen tog vi kombinationen och först låg den också bara som upphöjda bommar, men i slutet klippte vi den med bra luft emellan på 90 :) Då kändes det som att hon hade kunnat höja, vilket man inte ska göra då, eftersom det är bra att jag, som är höjdrädd VILL höja.

Han hoppade SÅ bra idag!! Han hoppade mig nästan ur sadeln flera gånger, även när det bara var typ 60cm så HOPPADE han verkligen. Han har blivit så duktig, lille ponken :)

Banskiss:



Töötis på en gammal hoppträning, vi hoppade lite lydnad

Längtar tills nästa gång, för då har Malin sagt att vi ska hoppa lite mer hinder, inte gymnastikhoppning :)



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad roligt! :) Väntar på filmen då som kommer upp, ska bli roligt att få se han hoppa, det var ett tag sen. :)

2011-02-19 @ 22:35:43
URL: http://hannamellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0