Igår :P

Var helt omotiverad till att skriva om gårdagen igår när jag bloggade. Skulle försört stämmningen om jag försökt, för igår var en bra dag ridmässigt, iaf med Starla.

Jag kom till stallet, och var nervös för jag hade bestämt mig för att idag, då SKA vi rida ut i SKOGEN. :D Vi kom upp till Malins hus (skogsbrynet) och då började cirkus á la starla igen. Hon backade, snodde runt, reste dig. Ja gjorde allt för att.. Jag vet inte om varför, antagligen vill hon skrämma mig så att hon får gå hem, men det funkar inte så bra Med tanke på att tibbe är typ 10000 gånger värre :P

Efter ett tag började jag bli lite irriterad, det är svårt att förklara, men jag känner mig så hjälplös, för när hon backar så spelar det ingen roll var jag gör för hon bara backar och backar, jag får inte ens nån reaktion.

Så då bestämde jag att: Ok, hon får backa HUR långt hon vill, men inte vända. Och 30 sekunder senare trippade hon glatt på in i skogen. Det var väl inge kul att backa om man ändu inte fick vända hem!?

Vi gick upp till masten 2 gånger i skritt, jobbade henne lång-låg. Sen körde vi 2 gånger i trav också lång-låg. Sen var hon trött :P (rider upp 20 gånger med tibbe, så ni förstår att hon har ganska kass kondis + muskler)

Jag förstår att hon blir slut för ohn har verkligen INGEN överlinje alls. Hon har ju heller aldrig klättrat lång-låg förut. När man kör jobbar hon ju inte överlinjen.

På väg hem tränade jag halter, jag tycker att hon är lite "seg" på nått sätt i munnen. Vill ha henne lite kvickare att ta tygeltagen.

Sen red jag ut på tibbe med Tova och Vera. Vi red minkvägen och sen nedre. Ganska crapy ridtur. Tibbe tyckte det var kul att galoppera iaf. Nu har han kommit in i en spark-period igen. För brakade han loss i fattningarna, men nu har han kommit på att det är lika roligt att busa medans man galopperar. Finns inte så mkt att säga om den ridturen :P Tibbe var lite sprättig, men snäll.

//Lovis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0