:)


Raaauwr såhär fin ska bebben bli sooooon :D (kolla svansen, innan han hade kliat den..)

Just shake it off, if you know, no one else have to know it to. the important thing is that you´re knowing what you´re doing. And you do, and because she is on youre side it´s right.


Idag skulle jag egentligen galoppera på mellanvägen idag för att få bort lite överskottsenergi, men planerna ändrades lite :P

Vid kossorna höll dom på att hälla in typ havre eller nåt i laggårn så det lät (ni vet det där ljudet när man häller havre). Det var såååå farligt så det slutade med att jag fick leda honom förbi.. :P Jag red upp mot minkvägen och jag skulle bara trava lite och han var såååå fin! :D<3 Han sökte sig neråt och travade på jättebra med ryggen i säkert flera hudrna meter, duttig ponke :')

Sen när jag skulle ställa honom åt vänster envisades han med att köra ut rumpan åt höger (gör så när det blir jobbigt, antingen bogen eller rumpan) Så då blev det lite bråk men han slutade efter ett tag (en häst som har ont ger inte upp efter 3 min) Sen var han helt ok duktig.

Sen galopperade jag en bit och han var jätteduktig, jämn och fin galopp. :) När jag skulle göra en framdelsvändning sen så gick det bra ända tills han stod precis så att om han tar ett steg till så är han inte på väg hem längre.... Då började han backa och kontra, men då blev jag lite less så jag tog i ena tygeln och lät honom snurra tills han lugnat sig och efter det gick det hur bra som helst :)

Efteråt var jag inte nöjd med honom, tar med mig de dåliga sakerna som vanligt, men försökte ta frem det bra sakerna ur dagens ridtur, även fast jag inte kan ignorera dumheterna han gjorde....

PS: Ang tibbes dumheter han håller på med så är jag fullt medveten om varför, när, hur osv han gör det, så ingen behöver oroa sig över det. TACK :)



Bild från idag :')




Kommentarer
Postat av: Frida

Försök och låta bli de dåliga sakerna Lovis, alla har dåliga stunder under sina ridturer ibland. Du är ju jätteduktig och har fått Tibbe så fin, tänk på det istället :)

2011-02-23 @ 16:58:21
URL: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0