Jaadu..

Eftersom det blev sent igår (pga ryttarmöte som för min del var ganska onödigt. Allting visste jag redan. Och de sa knappt nånting om dressyren. Bara hoppning..) Men aja. Så tänkte bara rida lite granna på stallplanen barbacka men gick inte riktigt som jag tänkte mig. Överladdad ponny som bara stod och studsade.

Då tänkte att jag skulle gå bredvid henne och arbeta henne från marken i början. Gick bra, i nån minut. Sen blev det ju jobbigt. Då backar man, lättar med frambenen och kastar sig bakåt. Jag följde bara med i hennes rörelser tills hon gav sig. Då blev det berömm för att hon gjorde som jag sa.

Sen började hon backa igen, fajtas lite väl mycket med frambena och i nästa sekund så kastar hon sig framåt. Jag flög lite halvt efter eftersom jag inte var beredd. Sen började cirkusen igen. Hon stegrade bakåt (?) Hon liksom lättade fram och sen hoppade bakåt. Knäpp ponny.

Kände att jag inte ville hoppa upp barbacka. Så fortsatte från marken. Gjorde volter, serpentiner, halvhalter och lite lydnasövningar. Sen när Lovis gick in i stallet med Starla blev hon ju som tokig. Kastade sig bakåt, backade, studsade och höll på. Jag lät henne hållas och när hon tillslut fattade att jag inte gjorde nått, utan bara följde med i hennes rörelser så stannade hon. Berömm, smackade och då lättade hon istället.

Asså, gaaah. Kan hon inte fatta att det blir betydligt lättare och mindre jobbigt om hon bara gör det jag ber om på en gång?! Tillslut så slutade hon iallafall och gjorde det jag bad om. Berömde och gick hem igen. *suck*

Imorn blir det ridhuset. Så kan hon bråka bäst hon vill. Hmpf, nån som vill ha min ponny?


Kommentarer
Postat av: Helena

Det ÄR en mini-Hanna du har! =)

2011-02-17 @ 16:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0