Pajjas och Duttigponke

Idag var jag på Skvadern på öppet hus. Nu är jag 100% säker på att jag ska gå musik-estet. Träffade Moa där också, hon var guide ;) Sen åkte jag på mcdonalds, sen till stallet och red ut med starla och hopptränade med Tibbe.

Starla:
Kan börja med det här: dagens lärdom: Starla bör inte vila 2 dagar i rad, det är inte bra för hennes temperament xD haha
Red bort mot skogen. Kom till skogsbrynet och eftersom det har snöat/blåst massor så var det ju inte skottat! DÄR kunde man ju inte gå då, sa starla och började backa och dumma sig. Hon gav upp nästan på en gång och sen kom vi ca 10 meter in i skogen innan hon helt utan förvarning stegrade rakt upp och typ "vände i luften" och började trippa/hoppa hemmåt. Så gjorde hon typ 3 gånger, sen kände jag att nä, nu får det f*n vara nog. Jag gav henne en riktig jäkla "ponnyskänkel" och hästen hoppade in i skogen. >_<

Efter det var hon Trippig och på tårna, men höll alla fyra hovarna på rätt plats iaf. Sen mötte vi Malin och hennes mamma som var ute och red. Starla gick förbi dom snällt, men sen helt utan förvarning så kastade hon sig frammåt och blev helt knasig igen. Då kollade jag bak och såg att dom travade bakom oss på en väg. Hemskt, så kan man ju inte göra? :O hehe

Jag travade upp till masten typ 3 gånger, hon blev dyblöt i svett, fast det var nog till stor del av att hon var så spänd. På väg hem var hon också ganska pigg, men hade börjat lugna sig lite iaf.

I stallet fick hon svettäcke på sig och sen in i boxen och äta.

Tibbe:
Jag och Tibbe hopptränade för Malin för första gången sen typ.. Nov? :P Vi hade 3 stus på ena långsidan och en serie på medelinjen. Serien var ett räcke, sen ett galoppsprång till ett till räcke, 2 galoppsprång och sen en oxer.

Varken jag eller Tibbe är speciellt duktiga på serier, så vi hade typ upphöjda bommar först. Första vändan på resien tvekade han, men då drev jag på honom så han hoppade. :) Sen släppte allt och han hoppade jättebra. Idag var det i princip bara jag som klantade mig då och då. Studsen hoppade han jättebra, utan tvekan, varje gång :) 
 
På sluten hade vi höjt ett av hindren i serien till 85 cm. Haha jag sa till malin: idag vill inte jag hoppa så högt eftersom det är serier osv, för jag vill hoppa lågt först och få självförtroende innan vi höjer. Sen höjer hon i smyg ändå xD Men tibbe klarade det galant (vilket han alltid gör, den där ponnyn hoppar allt man styr på, bara man har BEN, vilket jag inte alltid *host* har)

Jag är jättenöjd :) Malin sa att jag lyckades driva fran till handen, utan att det bar iväg, samtidigt som jag samlade upp honom så han ick bra tryck OCH lät honom vara :P Komplicerat, men det var tydligen bra iaf :)

Just so den anonyma (?) vet: Idag var tibbe klockren på framridningen och avtravningen så NEJ han har uppenarligen inte ont någon stans (vilket han inte haft heller). Mysko häst som bara har ont när man rider i stora ridhuset eller när man gör något som han anser är  tråkigt/jobbigt. XD


"fin" bild från våren 2009. Först hoppträningen hemma. Ca: 50 cm xD

Nov/dec 2010. Senaste hoppträningen (borträknat den idag). ca 1m

Jag kan se en liiiten förbättrning. :P


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag ser också förbättring, bra gjort :)



roligt att det gick bra. :) Ingen film eller nåt så man får se? ;)

2011-02-12 @ 22:00:07
URL: http://hannamellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0