Ridhuskaos

Idag skulle jag och tova till ridhuset, skulle rida iväg vid 6 men blev lite *host* sena (närmare 2 timmar sena). Så när vi kom till ridskolan var det igenbommat för dagen. När vi var på väg tillbaka till stallet mötte vi Lisa, som har sin häst där, dvs ridhusnyckel så hon var så snäll och låste upp åt oss! Så vi fick heeela stora ridhuset för oss själva 8) Eftersom vi hade varit ute med tunna kläder i va 15 minus + blåst så sa vi att nu får det f*n va värt det!

Men... För min del var det inte riktigt så. Redan INNAN vi kom in i ridhuset hade tibbe visat vilket humör han var på. Han gick runt och brallade i skritten (?).

Jag tyckte att tibbe kändes stel och springig så jag började med att flytta in bakdelen på fyrkanten, det som är värst i hela världen enligt ponnyn! Så han gick in i mitten och hoppade och studsade, ja cirkus.... Efter ett tag märkte jag att tova hade stannat upp och stod och kollade på oss. Så sa hon: Asså.. Vad gör han!? jag: Fråga honom x)

Sen gav han upp ett tag, men var fortfarande jobbig och stark och rätt som det var så kom han på att han skulle tjaffsa lite mer med sina karatesparkar osv.

Högergaloppen kändes faktiskt bra, han jobbade på bra och hade bra och fin takt :)

Men kort sagt: höjdpunkten på hela passet var väl att benskydden satt kvar både till och från ridhuset i djupsnön. :) haha





Några fina bilder på hur det kan se ut när tibbe bestämmer sig för att inte arbete -.-



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har inte funderat på att han kan ha ont nånstans?

2011-02-11 @ 23:11:52
Postat av: Lovis

Han har absolut inte ont nån stans. Tibbe är av naturen en sprallig häst och har lätt för att lätta. Jag har självklart kollat igenom honom, men håll med om att det vore lite konstigt om han bara har ont när han är i Stora ridhuset eller när man ställer höga krav på honom ;)

2011-02-12 @ 21:19:50
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0