Starla parla :D

Asså ååååh, när jag tog starla så sa jag till mig själv att "Nu får du inte fästa dig fööör mycket vid henne, för tänk på att du kanske inte ens kommer ha kvar henne osv..."
LÄTTARE SAGT ÄN GJORT NÄR HON ÄR SÅ GULLIG!! Sånna där småskaker som hon gör hela tiden.... Smackar med läpparna, hennes gullliga tjocka mule... Hon är bara så gullig! :O

Jaja, back to subject haha :P Idag longerade jag (suprise haha) Började träna lite smått på övergångar och det gick bara bra :) Starla är så himla känslig och lyhörd för kroppsspråket :O Jag vände mig bort lite grann en gång, halvt omedvetet. När jag vänder tillbaka så ser jag att starla  gullgummsan är påväg in till mig :')

Hihi, testade kalla in henne några fler gånger, mer på kommando och det gick jättebra! Så nu börjar hon verkligen se mig som sin ledare och vilja komma in till mig. Starla är väldigt respektfull också, när man bjuder in henne så kommer hon, men stannar ändå en bit ifrån och kommer inte ända fram förrän man bjuder in henne så långt. Det är ju ett tecken på att hon accepterar mitt utrymme, gillar inte hästar som bara klampar in och börjar buffla och tigga godis. 8)

Jobbar inte ens på det sättet. Använder mig av hästens egna vilja, inte av godis, för jag vill vara säker på att ma utvecklar RELATIONEN, inte hästens godisbehöv.. :P

Tycker det är så synd att det inte finns något riktigt staket runt "paddocken" (aller att det ens finns någon paddock...)för jag skulle vilja jobba både henne och tibbe lösa så man kan göra det PÅ RIKTIGT, utan repet som styr...

Känner att jag svamlar lite grann nu, men iaf så gick vi runt på en liten volt i skritt på stallplan och det var folk, hästar och en bil igång där, men fokus var på mig :)<3



Hehe, känner att det är lite dåligt med bilder, både på mig och starla.. :P
Nån som kan tänka sig knäppa lite kort på dom? :)

//Lovis



Kommentarer
Postat av: Helena

Hörde "människan" av sig ang Starla?

2011-02-25 @ 10:27:01
Postat av: Lovis

SV; Ja, hon kommer imorrn vid 12. Men är fortfarande tveksam jag.. .:'/

2011-02-25 @ 21:23:36
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0