Starrrrlla :D

Åh, vad hon var duktig idag!!!!! :D Red med gramanen idag, tänker inte ha bomull i öronen på henne, har hon gått utan såhär länge kan hon lika väl fortsätta. :) hur ska hon lära sig hantera ljuden, om hon inte får höra dem?

Red iaf bara runt lite till masten, och runt husen. I början var hon rätt pigg och drog ganska mycket när jag skulle trava, men sen efter ett tag bara släppte det och hon började trava lungt och taktmässigt, lång och låg, åååååhh vilken underbar tjej!!!!! Hon tjaffsade några gånger, stegrade dock bara en gång. :) vara bara när hon tramsade som jag använde gramanen, annars red jag bara med dom vanliga tyglarna.

hon är också 110% rådjursäker! På väg upp till masten stod det helt plötsligt 7 rådjur 2 meter framför oss på vägen. Min första tanke var "oh no, starla kommer kissa på sig" men det gjorde hon inte. Helt kolugn, hon ville hälsa på dom haha x) Så vi stod typ 10 min och tittade på dom och dom tittade på oss, sen gick vi ner igen. Kändes skönt iaf att hon tog det så bra. Kul att senare när jag red träffade jag rådjuren igen med tibbe och han höll på att dööö, haha tönt, han som aldrig vinkat på örat förr..

Hon är lite rolig, helt okej med rådjur, men när det ramlar snö från ett träd.... :P




Travade mest hela tiden på slutet, SÅ himla fin!!! ÅÅHH fick verkligen en WOW-känsla,  jag är så glad att jag red idag. Skulle kunna fortsätta forever och berömma min fina chey. Satt av en bit från stallet, tog av gramanen, spände upp nosgrimman och sadelgjorden och sånt och ledde hem henne för att hon har varit så duktig :)

Det bästa av allt var att imorse när jag vaknade och såg att det var varmt och soligt och ASFALT utanför dörren tänkte jag att "idag ska jag rida starla", fast inte för att jag måste, utan för att jag vill :D

Tog före kort idag på starla, vill ni se, eller vill ni vänta tills jag har något att jämföra med?

//Lovis






Kommentarer
Postat av: Helena

Det lööööös GLÄDJE av dig idag.=) Jag vet att du fixar det här, eller du & Starla fixar det tillsammans & du vet att jag har trott på er hela tiden.=) Hon kommer säkert bli superfin.

2011-02-28 @ 22:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0