Trimma

Tibbe fick sig en tur till ridhuset med maja och zalle. Vi var helt själva, så vi tog fram lite bommar och hinder och sånt ;)

Tibbe kändes fin, dock lite småtjaffs med diverse cirkuskonster, hehe ;)  Men galoppen när jag stod i lättsits och bara rullade på var helt amazing :D

Jag hade iaf 6 travbommar på ena kortsidan. Så jag red på en volt och travade över travbommarna ohc på den öppna delen av volten galopperade jag. Det var en nyttig övning som jag rekomenderar, speciellt på en lite piggare häst som tibbe, för då måste dom trava lungt över bommarna annars rammlar dom ju ;)

Det gick bra iaf, han blev lite stark ett tag i höger varv över bommarna, men sen lugnade han sig :) Creds till mig för att jag fick perfekt avstånd på travbommarna på första försöket ;D

Efter ett tag /45 min, så hoppade jag ett litet hinder på typ 85 cm i trav och galopp och det tyckte tibbe var jättekul. :) Jag med för den delen.

Imorrn ska jag och Helena galoppera på Mellanvägen (om hästarna är normala vill säga, för varken hanna eller Tibbe är kända för att vara lugna och normala) Det ska bli kul :)

//Lovis


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv; Jobbar på det för fullt, samma gäller bilderna. Du får dina bilder imorgon på skolan föresten. :)



Roligt att det går bra, du får börja hoppa mer så vi får se er på någon tävling snart. ;)

2011-02-06 @ 11:56:20
URL: http://hannamellberg.blogg.se/
Postat av: Lovis

Ja men det där jäkla gröna kortet!!! jag blir gaaalen!!!! :O:O

2011-02-06 @ 22:19:46
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0