Uteritt med Moa och Gadd

(Söndagens ridtur

Red Mellanvägen med Moa. Haha, jag trodde att Gadd var värsta coola hästen som gick snällt fram överallt. Jag hade fel.. xD Han blev rädd för saker lite då och då. Han blev rädd för traktordäcket, Vera gick förbi utan att bry sig. Sen på hemvägen träffade vi några skidåkare. Gadd kastade sig runt och försvann en bit bakåt medans Vera spetsade öronen och "MÄNNISKOR" *happyface* Så hon frustade och skulle gå och hälsa på de snälla personerna ;)

Blev mycket galopp, riktigt, riktigt fina vänstergaloppfattningar. Dock ingen i höger idag :( Men 2 klockrena byten fick vi ;D Vera gör ju så att om jag ber om höger galopp, så kan hon ta vänster och sen byta till höger. Hon tycker det är lättare. Lite irriterande enligt mig då jag vill att hon ska ta den på en gång. Menmen, hon tar ju fina högerfattningar när hon är på humör :)

Vera var fin och lätt i munnen. Lyssnade på halvhalterna och allt. Travade på i lagom takt och arbetade på bra. Gadd fick hålla igång bra för att hänga med henne (A) Galoppen på hemvägen gick, uhm, en aning snabbare än vad jag först hade tänkt mig? Och då funkade inte riktigt kommunikationen som den skulle heller ._. Sen när jag väl fick henne i en lagom arbetsgalopp och berömde henne. Så var det ju såklart en såå läskig snöhög (?) Och då jäklar satte hon under sig och ökade. Hahaha, hon har maffig galopp iallafall :D

Sen efter jag hade fått henne i en bra arbetsgalopp så bröt vi av och travade en bit. Sen skrittade vi hemåt =)
Hon var rolig att rida, skönt att hon är pigg igen. Min lilla prinsessa! <3


Kommentarer
Postat av: Moa

Jodå, han e en riktig tönt lilla Gadd ^^

2011-02-08 @ 11:41:05
URL: http://moaochgadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0