Världens Bästa

Ridturen var helt totalt awesome! Idag ville ponnyn mer än gärna galoppera, en massor. Och vi fick till 2 HÖGERgalopepr! *O* Hon har inte tagit höger på över 1 månad *lycka* Haha, ropade bak till Maja "HON TOG HÖGERGALOPP!!" Och ett happyface på det ;D

Var väl ute i ca 1 timme. På hemvägen fick Maja driva på Zalle för att hänga med i Veras galopp. Lite komiskt tycker jag ;) Vera som är så liten med korta ben vs Zalles långa balettben. *fniss* Jag satt ju och höll in Vera. Jag och Maja kom även fram till att Vera har långa sener, och därför att hon tar såpass stora, luftiga steg. Henne galopp är ju enorm :D

Även ett annat framsteg för mig och Vera (förutom galoppen) var att när hon galopperade, så hade hon nosen i backen! Så hon gick i lång och låg form, även i galoppen *_*  Först trodde jag att hon skulle bralla men icke, hon arbetade på stenhårt hela passet. Såhäääär stolt över min tjej! :'D

Så imorn blir det en lugn skrittur, får se om det blir med Lovis och Starla :) Eftersom hon gick lite jobbigare pass idag, så är det ju bra om hon får ta det lugnt efteråt. BAra skritta igenom kroppen :)

Zalle och Maja. (I knoow, värsta bra kvalité på bilderna! noot -.-' )
 Suddig Vera. Som hade det enorm svårt med att stå still på gången :P
 Vera ropade efter My I think.. o.O


Kommentarer
Postat av: Frida

Kul att det går så frammåt för er! :)

2011-02-04 @ 20:03:30
URL: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0