BARBACKA!

Red ut barbacka i mörkret idag. Vera hade ju vilat igår, var helt säker på att hon skulle vara en tickande bomb. Men icke. Gick med nosen i backen mest hela ridturen, gick lugnt och försiktigt. Millen var superpigg, han var på tårna hela tiden och hoppade omkring. Trodde att det skulle smitta av sig på Vera men hon lunkade på lika lugnt ändå.

Millen travade till och med iväg utan att Vera gjorde nån större grej av det. Tills hon upptäckte att han försvann. (det blev ju mörkt så han "försvann" i mörkret) Då fick hon panik och började hoppa runt. Jag som inte var helt beredd på det hamnade på marken. Dock med fötterna först och jag tappade aldrig Vera. När jag väl var nere på marken lugnade hon ner sig. Men var fortfarande lite i exstas så hon taktade lite bredvid mig. Men sen började hon gå lugnt igen.

Sen skulle jag hoppa upp igen efter vi hade gått ett tag. Då kom det såklart en travhäst så Millen började studsa runt. Men travhästen gick hemåt så Vera brydde sig inte. Fast det var krångligt att komma upp på henne, hon ville bara iväg med rumpan och ryggen, hon skulle bara ha huvudet mot mig. Men kom upp till slut och skrittade hemåt.

En lugn tur på en snäll dam. Kanske hon blir trött utav brunsten? För så här seg har hon aldrig varit förut.. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0