Då var cirkus nr 2 igång....

.... jaha. nu har starla börjat testa. Haha idag när vi skulle rida ut så tog vi oss inte först från stallplan. Tur att Frida fanns i närheten oc kunde leda oss upp för backen bara.

När vi skulle in i skogen började hon hålla på och dumma sig. Hon ville tillbaka till stallet och jag ville till skogen, och jaaa.. blev lite tjaffs, men hon gav sig rätt snabbt. Sen längre in i skogen började hon igen och vända. Så blir hon sur när hon inte får som hon vill och börjar lätta.

Efter typ 10 min gav hon sig och då tänkte jag att jag skulle gå några meter och sen skulle JAG vända hem. Så får det räcka första ridturen ensamma. Hon blev glad när vi vände hem haha knaspotta.

I stallet upptäckte jag att hon hade lyckats trampa av sig en söm!?!? aldrig hänt tidigare :O Aja, tur att malin bor i närheten så hon kunde komma och fixa xD
//Lovis

Kommentarer
Postat av: Helena

Kan ju ha varit det att hon inte hade ngn "draghjälp" av nån annan häst från stallet som hon tjurade åxå då hon aldrig gått ensam eller? men dom är ju inte dumma så det är klart dom provar om dom får sin vilja igenom. Jättebra att du tjurade på & inte gav med dig. Nästa gång går det säkert bättre =)

2011-01-23 @ 11:28:00
Postat av: Lovis

Tror inte det berodde på det. Hon har ju vart ensam både där hon "bodde" innan jag tog henne och hos Henna :)

Haha även den snällaste testar gränser ;) hon gillar ju att kolla ifall man blir rädd ;) haha

2011-01-23 @ 19:07:12
URL: http://knappskallar.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv; Jaa, också var han värsta efterbliven med sina kommentarer också!! xD



Hoppas hon blir bättre snart <3

2011-01-24 @ 16:52:41
URL: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0