Ehe

Blev en aning längre ridtur än vad vi hade tänkt oss. Var ute i hela 95 min! Dock bara skritt och trav, som jag sa! Blev lite miljöträning då vi träffade på barn som åkte pulka, 2 skotrar, några som grillade, 1 hund och lite annat roligt Dock så blev Vera i princip bara rädd för barnen, trots att dom stod helt stilla och inte gjorde nånting. Skotern däremot gick hon förbi utan att ens röra på öronen. Men bakom skotern så var det en draglina, som var såå farlig. Så hon flög rakt upp i luften och började studsa runt. Undrar hur hon tänker egentligen  

Hon var jättefin, mjuk och snäll. Precis som jag vill att hon ska vara. Enda sen vi tränade på skänkelvikning på senaste Emma lektionen så går hon sidledes när hon ska gå från sida till sida. Lite sött måste jag säga Hon parerar ju Millen, hon går skänkelvikning framför han. Och när han går till andra sidan av vägen så går hon i skänkelvikning dit. Hahaha, hur normalt är det?

Så jag gjorde några skänkelvikningar då hon lyssnade bra. Dock så såg Millen mindre glad ut när vi gick fram och tillbaka.  Sen även några små, små serpentiner. Hon går så sjukt fint ute. Tänk om hon kunde gå lika fint i ridhuset? Bakkärran var mer än på G idag iallafall, red ju utan skydd. Var ganska säker på att hon skulle trampa sig på frambenen. När hon trampar på, så gör hon det ordentligt! = Hon trampar under sig såpass att hon trampar sig själv på frambenen

Påvägen hem träffade vi Hanna och Frida. Vi 3 hamnade bakom Picasso, och Vera knappade snabbt in på han. Hon blev så arg! Hon tyckte han gick så otroligt långsamt, började hålla på och kasta med huvudet (hon gör sånt när hon är frustrerad) och småsparkade med frambenen efter han

Väl hemma så gick vi ju förbi hingsthagen igen. Hiro gnäggade och gnäggade efter Vera. Jag ledde ju ner Vera. Då stannar hon och vill inte gå, hon skulle ju gå till Hiro och flörta Haha, men efter lite övertalande så fick jag henne att gå. Alla hästarna blev som tokigo och flög runt i hagen som några dårar. Knasbollar..

Aa, detta var min ridtur. Vad har din häst gjort idag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0