likadan för starla bara för att igen xD

Blir många fält tomma, men kände mig elak om jag bara gör en till Tibbe :P

Vad heter hästen? Starla Tangerine
Tycker du den har ett fint namn eller vill du att den ska heta något annat? Starla är fint, men inte Tangerine :P
Vad kallar du hästen? Starla, Starlis, lillsessan (får BARA användas av mig x)
Vad kallar andra hästen? Starla, Starlis
Hur gammal är den? 7
Vilket år/månad/dag föddes den? 17 mars 2004
Vilken färg har den? Mörkbrun
Har den några tecken? Nej
Hur hög i mankhöjden? ca 163
Är det ett sto/valack/hingst? Sto
vem red in/utbildade hästen? Är en gåta, första gången jag red henne var hon riden typ 3 gånger.  

Är hästen bra på dressyr med rätt ryttare?
 Ingen aning, men hon verkar vara en naturbegåvning. VILJAN har hon.  
Hur är den i skritten? Skrittar med hela kroppen 
Hur är den i traven? fin trav, taktmässig.
Hur är den i galoppen? Inte jättebra, men hyffsat 3 taktig iaf.
Kan den skänkelvikningar? -
Kan den öppna/sluta? -
Kan den galoppombyten? -
Ställer den alla ben brevid varandra och håller formen i halterna? -
Är hästen pigg? Ja 
Är hästen trög? nej
är hästen stark? Om hon vill, säkert, men hon har inte visat det.  
Är hästen het? Kan bli 
Bockar den? Hoppas jag inte?
Har du bockat med den? nej
Stegrar den? Ja
Har du stegrat med den? ja
Sparkar den bakut? Hoppas inte det heller?
Har du sparkat bakut med den? nej, vill inte det heller.
Skenar den ofta med dig/andra? Nej?  
Har du skenat på den? nope
Är den tittig? njaa, mest nyfiken
Har du badat tillsammans med den? ne :( Men till sommaren ska vi bara i ån :D
Har ni hoppat tillsammans? Nej, men hon har nosat på bommar! (yeeeey)
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Nej, men det ska vi väl? :) 

Hoppar hästen bra?
INGEN aning xD
Gillar den att hoppa? lär väl visa sig.
Har den bra hoppteknik? -II-
Hur högt brukar du hoppa med den?
 -
Hur ofta hoppar du den? 
Står hästen i box? ja
Hur mycket och vad äter hästen? 10 kg hö, 1 näve korn
Går den i hagen varje dag? ja såklart?
I en stor eller liten hage? Hyffsat stor
Hur länge går den ute per dag? ca 10 timmar 
Har den vindskydd i hagen? Nej

Borstar du hästen före och efter ridningen? ja
Om hästen blir svettig svampar/spolar du av den då? Om hon är JÄTTEsvettig brukar jag duscha henne, om det inte är för kallt. På sommaren svampar jag och på vintern borstar jag henne torr.
Hur länge brukar ni rida varje gång? Inte så länge
Hur tycker du att man ska rida för att klara av hästen? Orädd (hon gillar att kolla ifall hon kan skrämma en), mjuk hand, bra tålamod, lugn
Är hästen ridskolehäst eller privathäst? Privathäst

Vem äger hästen? Henna
Hur länge tror du att du kommer fortsätta med just den hästen? Så länge jag får/kan.
Är hästen snäll i stallet? Ja, fast hon kan bitas i boxen. 
Kan hästen stå lös i stallet? Har inte testat ha henne lös, ser ingen anledning.
Måste hästen vara uppbunden? -
Håller du på med den i boxen eller i stallgången? Både och

//Lovis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0