Lugn tur med Tibbe

Efter att jag ridit starla skulle man ut med nästa. Maja hade varit snäll och gjort ordning tibbe medan jag var ute med starla, så det var bara att hoppa upp.

Petter körde traktor på gården när vi skulle ut och tibbe brukar bli helt panikslagen när han möter traktorer (vilket jag kan förstå, för dom är faktiskt lite creepy) , men han trippade förbi så snällt, knappt att han kollade på traktorn.

Vi red ner till ridskolan och gick ett varv i djupsnön på gummiflisen, men det var så knöligt och knaggligt, så vi red fram och tillbaka på vägen på ridskolan istället (den är ju upplyst, hehe). Tränade lite övergånger, och tibbe var fin, han börjar fatta det där med halt från frav. Trav från halt behöver man ju bara nudda med skänkeln så travar han.

Sen kom maja och moa på väg till deras hoppträning så vi stannade lite och pratade med dom. När dom gick in i ridhuset gick vi hem. på ons blir det vila och på tors ska malin tömköra honom, och sen ska han vaccineras. så det lär ju bli en lugn helg för honom.

Petter var inte klar med traktorn när vi kom tillbaka och han var precis där man går ner till stallet. Jag tänkte att shit, nu kommer jag aldrig hem. Men tibbe brydde sig inte om den alls, så när petter körde iväg några meter slank vi förbi, typ 8 meter bredvid traktorn som är igång och kör omkring. DUKTIG POLLE!

//Lovis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0