Nordis skare va!

Det första jag ser när jag kommer till stallet, är en Vera som hoppar runt på 2 ben. Bockar, stegrar, gör slidstopp och andra saker. Far runt som en liten dåre i hagen. Ingen halt häst där inte! Dock så lär hon väl bryta benet snart som hon håller på..

Gick en promenad med henne iallafall, bara för säkerhets skull. Keckade att hon visste vem som är bossen. Hon gick förbi mig 2 gånegr när jag stannade. Men efetr 2 tillsägelser så stannade hon på en gång lite bakom mig. Och gick jag långsammare så gick hon i min takt. Snabblärd

Sen gick vi förbi ett tydligen läskigt träd, så Vera kryper ihop bakom mig och sen biter hon tag i min jacka. Som att hon måste hålla i mig, så jag inte tappas bort Sen kröp hon även in med huvudet under min arm, sötnosen då..

Testade även att trava med henne en bit, för att kolla ifall hon reagerar nånting i traven. Inte reagerade hon nånting, men vilket bushumör hon blev på! Synd att man inte är lika tålig som en häst, för när Vera busar blir det lätt lite väl våldsamt för min del.. ;P

Men hon bet tag i grimskaftet, flög runt med det (jag höll såklart fortfarande i det) Hon små"slog" med frambenen ibland och ville springa snabbare. Jag joggade ju bredvid henne, så hon fick så lov att hålla min takt Men sen travade hon på som hon skulle. När vi saktade av så skulle hon fortsätta leka med grimskaftet, och slår lite halvhjärtat ena frambenet mot mig. Hon vill ju leka..

Synd att jag inte klarar av hennes lekar, så jag fortsatte bara gå. Och då slutade hon hålla på med frambenen. Dock så fortsatte hon leka med grimskaftet. Hon betér sig som en 3åring

Men en mysig promenad var det. Hade sällskap av Kristina och Millen.

Ungefär såhär såg Vera ut i hagen. Dock så är det Tindra på bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0