Ridhjälp

Helena och Starla hade sin "premiär-ridtur" idag :) Det gick jättebra. Hon tjaffsade lite när vi skulle in i skogen, men sen gav hon sig och skötte sig super hela ridturen!
Helena testade att jobba henne lite, något som jag inte testat sen hon blev "min". Hon svarade jättebra på det, hux flux blev lilla starla en dressyrhäst :D Helena gillade Starlis, så hon kommer hjälpa mig när hon vill och kan :) Känns skönt, för det är liksom Helena eller ingen som får rida Starla förutom mig <3

Tibbe var ju också med på ridturen hahaha xD Han lekte bakskygg idag. Jag tror han tyckte ländtäcket kittlades lite oxå hihi. Lite tokig måste man få vara bland.

Efter att jag tagit hand om mina små bäbisar så åkte jag till hannas häst picasso och red honom.
Det blev ett dressyrpass eftersom jag inte orkade rida ut i mörkret. Jag jobbade med att han skulle lyssna på skänkeln. Det finns ingen latare häst än picasso innan man fått igång honom... suck xD men efter ett tag kom han igång lite bättre och började bjuda. Han var Jobbade oxå med lite volter och var noga med att få med ytterbogen. Han blev lite arg några gånger och studsade lite, men han gav sig snabbt. Haha efter galoppen blev han lite fack och släppte liksom bettet osv, så då tvingade jag honom att trampa lite, bara för att få igång bakärran lite mer.
Testade lite galopp oxå, det var ju lite svårare med formen i den, men det gick det med ;) Säger det igen, Picasso kommer bli en jättefin polle :) Han är redan fin, men med liiite mer träning så. Även fast han är lite för loj för min smak så kommer vi bra överänns, fast jag lär ju ha lite träningsverk imorrn ;)


Hanna och picasso på hoppträning.

//Lovis


Kommentarer
Postat av: Helena

Förtroende som heter duga;)

2011-01-28 @ 23:54:55
Postat av: Lovis

jaa :D

2011-01-29 @ 16:04:29
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0