Stackars starla :'(

Igår vid halv 9 tiden ringde maja och sa att dom trodde att Starla hade kolik. :'( Hon hade legat ner och ville inte klia upp, ville inte äta (hade inte ätit upp middagen heller) och sparkade så fort man petade på magen :(

Så jag åkte dit såklart och var jätteorolig, ringde till hennes ägare Christina och både hon och jag trodde att det var för att hon håller på att gå in i brunst, hon kan få som kramper i magen då. Det är inte kolik utan som typ mensverk.

iaf när jag kom höll Anna och hennes kompis på att gå med henne på stallplan. Hon såg ganska pigg ut på ögonen då och verkade bättre, och det lät i magen på henne. Så vi ställde in henne i boxen igen. Då åt hon och kissade och så.

Jag gick iväg och skrev att hon var sjuk på tavlan, och då jag kom tillbaka hade hon lämnat maten och lagt sig igen. Så jag ringde Christina igen och hon sa att vi skulle avakta tills imorrn.

Så idag skolkade jag från skolan för att hålla koll på att hon inte skulle bli dålig igen. Hon stod och åt då jag kom, och verkade rätt hängig. Hon bet inte ens Tibbe :( (Haha fast det är ju skönt för honom ifs)

Red ut på Tibbe och då jag kom tillbaka såg hon lite piggare ut.

Helena ringde nyss och sa att Henna (hennes ägare) hade hälsat på och att hon mådde bra. :) Men hon får nog ändå vila imorrn tror jag, för säkerhets skull.

//lovis

Kommentarer
Postat av: Hanna

stackars Starla :( vad bra att hon blev bättre senare på dagen. Hoppas hon är helt frisk idag. :)

2011-01-25 @ 08:05:57
URL: http://hannamellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0