starla *kääääärlek!!!!*

Idag red jag ut på starla HELT ensam. (förra gången gick ju frida med) Sist gick hon inte från stallplan och studsade mest runt osv, så jag hade inga höga förväntningar alls, men tänkte att eftersom det är ljust så kanske hon inte är lika nervös.

OJ så rätt jag hade!!! <3 Hon gick från stallplanen utan att blinka, sket på sig när typ 20 småfåglar flög ut från en buske, men det är rätt självklart ju ;) Gjorde nån slags krumelur en gång, blev lite busig, haha, men hon var helt lugn hela ridturen!

Jag red bara runt malins hus, och det tar typ.. 5 min? så jag red lite "dressyr" på lilla volten. Hon var JÄTTEDUKTIG!!! Jag hittade några knappar tror jag. Hon "gojsar" ju rätt mkt med huvet så jag tänkte på att ha jättestadiga händer, och efter ett tag slutade hon :) Så vi skrittade runt där i form jättefint. Jag kommer ihåg känslan första gången jag fick henne i form hos henna, kändes lika bra nu :'D <3 Jag satt typ konstant "braaaaaa, duuuktig tjej" och fanny mobbade mig hihi xD satt nog likadant nu. Jag känner verkligen hur hon växer några cm när hon få beröm, lillsessan :') Är så stolt, hon är inget hopplöst ök, hon är världens finaste "lilla" tjej <3

Jag kan fortsätta i all evighet, men avrundar nog här ändå ;P Kort sagt: hon var JÄTTEDUKTIG!! Föresten, hon har ju haft lite svårt med att ta skänkeln, men när jag fick henne mellan hjälperna så tog hon den klockrent, så förmodligen har hon nog bara varit ofokuserad :)

//Lovis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0