Starla Tangerine

Starla är en varmblodig travare som jag har haft sen nyårsafton förra året. Hon är född 2004 och ca 163 i mankhöjd.

Starla är världens snällaste häst att pyssla med osv. Hon älskar när man borstar henne och vill alltid vara nära en. I hagen är hon alltid först fram till grinden och vill bli klappad. Det är något speciellt med hennes mun, haha! När hon gäspar skakar hon alltid på tungan och hon ibland om hon får syn på något som hon tycker är lite konstigt så smackar hon med läpparna.

Jag har bara ridit henne 3 gången sen jag tog hem henne, så det är svårt att beskriva henne där. Hon verkar inte vara utbildad alls, hon tar inte skänklarna förrän man smackar, så jag vet inte om hon förstår dom. Hon är iaf väldigt mjuk i munnen och väldigt lyhörd. Det finns ALLTID en stoppknapp, man behöver inte vara rädd att hon ska sticka, även fast hon kan bli jäkligt het.

Hon älskar att springa. Hon vill springa både upp och ner för backar och över stock och sted och har ingen större lust att stå still.

Mer info kommer om henne när jag lärt känna henne bättre. Men jag tror att hon kommer bli en riktigt trevlig häst om ett tag.

Frågor kan vara lite svåra att svara på, men fråga på så ska jag försöka svara så gott jag kan. :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Töötstarlis <3

2011-01-19 @ 22:49:24
URL: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0