Tiburtius

Tiburtius, eller Tibbe som han kallas, är min foderponny som jag haft sen nov 08. Han är född 2003 och ca 137 i mankhöjd. Han är 50% arab och sen har han lite fjording och Islandshäst i sig. Tibbe är en livsglad kille som alltid får folk på bra humör! :)

Hans stora passion (förutom mat) är att springa full fart på en mysig skogsväg eller hoppa höga hinder. Han är jätteduktig på att hoppa, just nu tränar vi på L:B- L:B+ nivå i hoppningen (dock så har den här killen kapacitet att ta sig till MSV) och vi har startat L:C.

Vi flyttade till stall Kungsgården, där vi står nu, i september förra året, innan det har jag inte kunnat träna med honom, så därför har vi inte hunnit så långt. Mitt mål i hoppningen med honom är att debutera L:B iaf. Efter det.. Ja, det tar vi då :)

Varken jag eller Tibbe är speciellt stora fan av dressyr. Ibland går det, ibland inte. När jag fick tibbe kunde han inte så mycket och var inte i så bra form, men nu har han lärt sig jättemycket och utvecklats enormt! :D Just nu skulle jag väl säga att vi ligger på L:B i dressyr, men vi tränar vissa L:A rörelser (typ öppna, sluta osv).

För övrigt är Tibbe världens snällaste ponny, fast han är väldigt busig! så fort man vänder ryggen till så hittar han på något och har tar gärna en eller två bockserier ute i skogen eller slänger ut nåt bakben då och då.

Jag älskar Tibbe och jag kan faktiskt inte se ett liv utan honom i det. <3





Om ni undrar något om honom är det bara att fråga på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0