Tömörning för Tibbe och vila för Starla

Idag var det Malins dag att ta hand om Tibbe (hon hjälper mig med Tibbe på Tors). Hon hade tömkört och Tibbe hade varit ännu duktigare idag än förra gången. Apropå det, sist vi tömkörde honom gick han passage (a) Det såg knäppt ut, men lite gulligt :) Han vaccinerades efter det, så det blir en lugn helg för hans del.

Starla fick vila idag, och lika bra var det, för när jag tog ut henne i gången så tyckte jag att hon kändes lite tjock i höger bakben..? Maja tyckte också hon var lite tjock/varm.

Lindade inget ikväll, är hon fortfarande tjock imorrn så får jag skritta ut en stund och se om det lägger sig.

Kan ju ev. vara en liten överansträngnig (hon har ju dålig kondis + muskler), hon hoppade och studsade ju rätt mycket både igår och i förrgår.

Tänkte på gallor... men då borde svullnaden lägga sig under dagen i hagen. Aja, är nog ingen fara. :)

Nu ska jag sova, ska släppa ut hästarna imorrn, ska upp 04.45 -.-


[slänger in en bild på Tibbe från vintern 2008/2009]


//Lovis


Kommentarer
Postat av: Frida

Sv; Ja, jag vet. Är jätte försiktig ;)

2011-01-20 @ 22:29:44
URL: http://litenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0