Tova och Dal Vera

Hejsan!
Tänkte presentera mig och min ponny Vera. Jag är en 14 tjej, som blir 15 den 6 augusti. Bor i Sundsvall där jag går på Mimerskolan. (En friskola) Har ridit på Kungsnäs ridskola i ca 7 år. Men slutade sen där för att börja rida privat helt och hållet. Var då medryttare på en b-ponny. Var väl en typisk hästtjej som drömmer om att en dag få dendär drömponnyn som alla skulle vara så avis på. ;) *fniss* Ja, har väl inte så mycket mer att säga om mig. Gillar att färga håret, har haft det flesta färger på det. Dock så var rosa och regnbågsfärgat mest populärt. Blir nog det till våren igen! :D Jag är lite speciell, gillar att sticka ut och vara precis som jag själv vill ;)


Dal Vera

Har alltid varit ett starkt "nej" från mina föräldrar. Men huxflux så var vi uppe i Mattmar för att kolla på en häst. Lovis hängde såklart med upp! :D Så jag har nån som kan kolla hästen lite granna om jag skulle bli galet kär på en gång :P Men med tanke på hur hon såg ut då så, var nära att vi inte tog henne :thumbdown: Hon var helt otroligt tjock (hon hade ju stått i princip hela sommaren, och med en ponny som lägger på sig lätt så blir dom ju lätt tjocka väldigt fort) Hade ingen riktigt "gnista" och såg ganska tråkigt ut :(

Men jag red, provridningen ska vi inte prata om! Hahaha, hon gick bara emot bettet, gapade och höll på så fort jag tog i tyglarna :P (Nu vet vi ju varför hon gjorde så, en tand var ju av! Så det gjorde ont för henne när man tog i bettet. Dock så är det ordnat nu)  Men av nån konstig anledning gillade jag henne. Trots att hon halvt hade skenat med mig på provridningen :bigeyes:

Och ja, nu är hon min. Är en helt annan ponny, med en stark livsgnista. Men det där med att hon såg ruggig, tråkig och så ut var ju för att hon mest bara stod i en hage. Därför sålde dom henne ju, för att hon vill arbeta och lära sig nya saker. Och dom hade inte riktigt tiden. Mitt livs bästa köp (köpte henne själv ;) )
Skulle inte byta henne mot nån annan häst i världen :blush:
 


Allmänt
Just nu står vera i ett stall i Sörhuli. Men den 1 februari flyttar vi till Stall Kungsgården (där Lovis har sina hästar). Ska bli skönt att flytta dit. Närmare till ridskolan = bättre träningsmöjligheter. Kunna träffa Lovis i princip varje dag och rida med henne. Kommer bli sjukt roligt! :D

Har ni några frågor om mig/Vera. Vad som helst, bara att fråga på! ;)

Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

ÄLSKAR DITT ROSA HÅR!! :O

2011-01-18 @ 15:31:05
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0