Varning för bakben..

Sånt jäkla humör min tös har! Bakbenen flyger titt som tätt, hahaha. Även idag var jag helt sjukt sugen på att rida barbacka. Men redan i stallet insåg jag att det inte var nån idé att ens försöka. Hon dansade runt hela tiden, stod inte still en enda sekund. *suck*

Ridturen däremot gick faktiskt bra. Red utan nosgrimma på en pigg ponny. Millen (som är mörkrädd..) blev väldigt rädd för det mesta :P Han backade, blåste upp sig och försökte kasta sig runt. Jag trodde att Vera skulle flyga i luften, men icke! Hon stod och kollade väldigt konstigt på Millen, hon förstod inte vad han blev så rädd för.

Det var ett lite mörkare område på travbanan, en traktor hade kört där och gjort en hög av plankor i snön :P Den reagerade han på. Efter Millen halvt hade kastat sig förbi det, så gick Vera med nosen i backen. Luktade på det, frustade och fortsatte gå lika lugnt :) Ibland är hon bra söt!

Sen kom det 2 skidåkare, med ritkigt, ritkitg starka lampor. Millen stannade och kollade på dem. Vera gav dem en blick, och ville sen fortsätta gå igen. Tydligen så var dom inte tillräckligt intressanta för att låtsas bli rädd för ;) Sen stannar både Vera och Millen och glor rakt ut i mörkret på travbanan. Så kommer dte en lite nordis springandes.

Millen som var lite före Vera höll på att bli tokig. Vera spände sig och man märkte att hon ville kasta sig om. Så jag hoppade av och ledde henne istället :) Hon gick lugnt förbi travhästen. Travhästen träffade på några gånger till, och Vera skötte sig lika exemplariskt båda gångerna.

Man kanske borde ha ridit barbacka ändå?

Dock så flyger
bakbenen inne i stallet, både mot väggarna och när man petar på henne :P Knashäst. Mona och Leif hade tydligen fått förstärka boxväggen, den höll på att flyga iväg den med.. Typiskt att Vera ska vara så förbaskat bra på att sparka! >.<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0