Blev 2 hästar idag

Red ner med Moa och Gadd ner till gummiflisen. Jag skrittade Vera mest, men blev ändå lite travjobb idag. Hon var en tickande bomb på ritkigt idag, reste sig ganska så rejält 2 gånger. Var lite mitt fel då hon ville så mycket framåt och när jag då höll emot gick hon uppåt. Menmen, efter drygt 40min (tror jag) så började hon lugna sig och hålla alla benen på marken.

Sen när jag började trava så bockade hon, sparkade och lättade. Blev mycket volter, halvhalter och olika övningar för att hålla henne sysselsatt hela tiden. Gick inte att ta i innertygeln, då ställde hon sig bara. Så blev ordentlig ridning idag. Bara med ytterhjälperna, och hon funkar ju bra på det så. Efter hon hade fått trava ett tag så lugnade hon ner sig och började arbeta. Blev arbete i lång och låg form.

Vi skrittade somsagt väldigt mycket och länge. Och efter traven vart hon lite för peppad för att kunna hålla sig i en normal skritt, så hon taktade, lättade, kastade sig och småsparkade lite då och då. Skritta arbete för att hålla henne sysselsatt även där. Sen så blev det så att jag testade rida Gadd. Skriver om det i nästa inlägg :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0