Blev ingen..

..bio igår. Så jag var hemma och flummade runt istället. Jag somnade alldeles för sent, vaknade på tok för tidigt och nu sitter jag här och ska snart till stallet. Kom nyligen på att jag är funktioner på dressyren idag. Ska stå de sista klasserna, så det ska bli kul. :)

Är så tävlingssugen att det kliar i fingrarna på mig. Måste försöka komma ut med Vera på banorna till sommaren. Om det blir hoppning eller dressyr får vi se. Jag har börjat oroa mig för att hon uppskattar hoppning mer än dressyr då hon gärna skuttar över skuggor, pinnar och diverse överskuttsbara ting.

Jag som ville ha en dressyrponny som jag ska tävla SM med. Nåja, man kan ju förtsätta drömma så får vi se vart vi landar ;)



Kommentarer
Postat av: Camilla

Japp, väldigt mjuka gångarter. Han har två sorters trav, en mestrav som är rätt seg och väldigt markbunden, då är det bara att sitta och åka. Perfekt för barbacka då det knappt skumpar. :)

Det känns lite som en shettis travar.



Sedan har han en fin travartrav, den är inte lätt att få till bra då han lätt blir obalanserad och oren. Men när han väl får till den så blir det långa flygande steg som han klart hade kunnat vinna V75 med.



Skritten är mjuk, men galoppen är rätt så luftig med runda språng. Fin. :)

2011-03-20 @ 09:49:00
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0