Elektors Boy Dara

Idag gick min dröm i uppfyllelse hihi :P Jag fick rida Boye! :D Det är en häst som står i stallet. Han är en connemara, ca 160 mkh, skimmel. Jättesöt!

Iaf så gick vi ner till ridhuset, Natta (hans ägare) följde med (och Tova & vera). Jag var lite nervös först, tihi lite läskigt då natta kollade, även fast jag känner henne. 

Boye var jättelat i början och vinglig. Han typ välte in i  hörnen och vinglade in på långsidorna. I början av traven fick jag verkligen Driva fram honom för annars saktade han av. Efter ett tag kom han igång iaf och jag har bara ett ord att säga: Löööööv!!! Jättemjuk i handen var han och superkänslig för alla hjälper. Slutor och skänkelvikningar: Ingen match för honom!

I galoppen var det ben ben och åter ben som gällde. Han bröt av flera gånger då jag drev för dåligt. Han behövde mycket stöd för yttertygeln i galoppen då han var lite svag i den. Jag red i ca 45 min kanske och ville inte sluta haha :P Men boye är inte i 100% kondition nu, så han blev lite trött mot slutet. Natta filmade lite med sin mobil, hon kanske kan skicka den nån dag? (A)

Superdupermysig liten polle iaf, vi klickade direkt!

Jag lånade två bilder av Natta fårn hennes facebook, jag hoppas det inte gjorde nåt.. ^^




Jag ska rida honom på lördag igen och efter det typ 2-3 dagar i veckan ;)


Kommentarer
Postat av: Helena

Gud va roligt att det gick bra för dig. Jag tror & hoppas att allt kommer bli så bra för både dig & mig framöver.;) Jag har en känsla av att det här är en början på ngt roligt. :-)

2011-03-17 @ 09:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0