Faan!

Vera har blivit värre i benet, hon haltar även i skritten nu. Behandling har alltså inte gett nån verkan vilket leder till att det är ett annat fel på benet. Antagligen värre. Faan. Bröt ihop en stund i stallet. Hon blir bara sämre och sämre. När man ska kratsa hovarna så vill hon inte ta upp benen. Speciellt inte bakbenen.

Ååh, vet inte vad jag ska göra längre. Har gjort ALLT veterinärerna har sagt. Men nu kan jag knappt gå promenader med henne ens.. Ska ju på återbesök till veckan iallafall. Vågar inte hoppas på nånting ärligt talat, lika bra att tänka det värsta. Då blir jag inte besviken.

Känns just nu inte som att vi kommer få så bra nyheter hos vet. Med tanke på att hon inte ens kan skrittas, när man leder henne, utan att halta. Hon hade haltat ganska krafftigt när Helena tog in henne i förrgår. Då hade hon kollat igenom henne. Grejen är ju det att hon inte är speciellt svullen eller så. Varmare ja, men inget mer.

Så nånting är fel innuti benet. Fint. Just nu vill jag bara ge upp. Vera äter dåligare också, så hon verkar inte må så bra. Hon har lämnat hö kvar i boxen i 3 dagar nu vilket absolut inte är likt Vera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0