Gaaaah pigge piggelin

Tibbe har så mycket energi nu så det går inte ens att göra något vettigt med honom. Det är bara is överallt så det går inte att rida ordentligt ute och det är ingen idé att rida i ridhuset för när han har så mycket energi lägger han den INTE på att jobba iaf...

Imorse försökte jag mig på att jobba lite med honom på mellanvägen, men han fokuserade på allt förutom mig. För det första så gick det två personer 150 meter framför oss HELA vägen och så kollade han på snöklumpar, isfläckar, spöken och troll osv.... Jag försökte verkligen få honom att fokusera på mig genom skänkelvikningar, volter, ställningar, tempoväxlingar osv. Men han var typ stelopererad och gick vekligen inte att jobba med. När vi vände hemmåt blev han bara ännu värre och började studsa, speciellt i galoppen.

Suck, Bara jag som är riktigt less på vintern nu???

Tibbe skulle beöva galoppera av sig på galoppbanan några varv, men den är ju igensnöad... :(

Kan man tro att dom här bilderna är från samma ridpass, ca en minut efter varandra? :P


Om jag ska ta med något positivt var att han gick förbi brum-monstret (en traktor vid hov) när den körde runt bara några meter bredvid honom utan att få panik.

Jag blir så himla less när han är såhär. Jag förstår att det inte är hans fel att det är skridskobana överallt och att han har vårkänslor osv, men det är inte så kul att så fort jag försöker göra något som inte innehåller ordet galopp så blir han knasig.  Men jag kan inte vara arg på honom, har redan valt ut en nytt fint JW schabrak som han ska få :'D Starla kan kaaanske få låna om hon är söt.


Har det vinröda med guldkant och imorrn blir det gråa med rosa kant mitt också :'D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0