Glad chey

Red Vera idag. Höll mig vid stallet då det blåste, var mörkt och Vera var lite på tårna. Men det gick jättebra, hon hoppade till och stusade några gånger när det blåste till rejält. Testade även att trava idag. Visserligen bara sisådär 10 meter. Men känner en stor skillnad på hur hon rör sig nu. Hon tar större, luftigare och spänstigare steg nu. Hon tar ut steget mer och rör sig bättre.

Fick till en riktigt "wow" känsla precis där i traven. Allt stämde så perfekt. Sen efteråt stod jag och Lovis och diskuterade om våra hästar. Kom fram till att Vera komemr bli en sån där ponny man ser och tänker "wow" om. Då pratar vi ju om när hon har blivit biff och är ute och tävlar! ;)



Veras steg när hon var omusklad, fet och inte ens kunde gå på volt.  Denna bild är tagen när jag hade haft Vera i drygt 1 månad.  en klar förbättring tycker jag! :)


Kommentarer
Postat av: Carro

SV: Tradera :D finns fler kvar tror jag, i strl Ponny och Cob om du har tur :)

2011-03-23 @ 23:50:47
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: Lovis

Klart hon kommer bli tova! :D

2011-03-24 @ 18:26:20
URL: http://knappskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0