Jäkla fartdårar!!!!!

Asså jag blir så jökla less på folk som kör biiil!!!!!

Idag när jag var ute och red (på min för övrigt inte helt 100% trafiksäkra häst) så mötte vi en bil precis vid stallplan som kom i typ 40 km/h (det är 30 på byvägar) och då tänkte jag vända och gå tillbaka till stallplan, grejen var ju den att bilen var 10 meter framför oss och den saktade inte ner förrrän den var typ 2 meter ifrån så tibbe blev såklart jättestressad och började studsa runt.
precis då jag hunnit undan så vevar dom ner rutan och typ skriker och undrar vart skolan ligger?? Sen fortsätter dom lika snabbt förbi stallet och bort. Asså shit..!

Liknande hände typ 3 gånger under ridturen. Dom kör JÄTTESNABBT på vägen vid stallét. Det är ju massor av hur, barn, hundar och hästar där, lite hjärna får man väl ha?? ;O

i övrigt kändes Tibbe pigg och fin. Tog hand om boye idag också, red inte. Natta är sjuuuuk.

Har varit soligt och varmt här idag, förhoppningsvis dröjer det ett tag tills man ser ut såhär igen efter en ridtur:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0