Mysdag

Hade utsläpp imorse, så jag släpade med mig mamsen till stallet och släppte ut dom. Är så skönt på helgerna med utsläpp för då har man tid att mysa lite med dom, inte bara slänga på dom täcke och skyffla iväg dom.

Medan jag mockade, slängde ner hö och fixade allt så åkte mamma hem igen och fixade ostmackor och varm chocklad, sen kom hon tillbaka och då parkerade vi utanför tibbes och starlas hage i vårsolen och fikade en stund. Jättemysigt! Jag lekte lite jagis med Tibbe också :)

Efter det tog jag in tibbe och gjorde i ordning honom, sen skrittade jag ut och mamma följde med och gick. Tibbe brukar vanligtvis takta och hålla på, men idag var han så söt. Han väntade på mamma och stannade och kollade bak då hon kom för långt efter :') <3

Vi mötte massa skotrar, men tibbe var då duktig, brydde sig inget alls. Vilken enorm utveckling han har gjort! Förra vintern mötte vi en skoter i klökan typ 60 meter ifrån oss och då blev han livrädd. Men idag mötte vi TVÅ skotrar ca 5-6 meter ifrån oss och han vinklade knappt på örat :)

Var inte ute så länge, ca 45 min kanske, mamma orkar ju inte gå så långt.

Ska tillbaka till stallet sen och ha insläpp och kväll, så då tänkte jag passa på att longera starla. Hon har vilat några dagar, så hon lär ha ganska mycket bus att bjuda på. :)

En riktig mysdag har jag haft med mamsen och alla ponnyhestarna! :)<3


Bild från i sommras när vi hoppade 3-kombination. L:B


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken mysig dag. :) Wow, Tibbe har verkligen förändrats mycket. Bryr han sig om bilar längre? :)

2011-03-13 @ 18:09:54
URL: http://hannamellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0