norrsken med Tibbis <3

Idag red jag ut i mörkret, huuuuu, hatar mörker! Fast nu är det ändå ljust ganska länge. Vid 5 börjar det mörkna tror jag, inte före 5 iaf :)

Red en bit på mellanvägen. Tibbe tyckte att allting var läskigt, hehe. Det har blivit lite lungt för hans del (=hjärnspöken) iom att jag varit sjuk osv, men idag tänkte jag att han skulle få jobba iaf, speciellt efter att mamma konstaterat att hon tycker att han blivit fet :P  Med tanke på att han bockade och krökte nacken osv idag när jag tog ut honom (vårkänslor?)

Galopperade rätt mycket, jobbade med att hålla en rund jämn galopp och lät honom jobba på i ett friskare tempo, har blivit mycket samling den senaste tiden. så kändes det som att han behövde ut och röra på sig ordentligt. Tibbe var duktig, han lyssnade bra. Samlade nästan bara med sitsen, behövde nästan aldrig ta nån förhållning, förutom på hemvägen då, haha.

En gång blev han rädd för en liten snöklump som låg oskyldigt mitt på vägen, så han tvårnitade och gjorde en "tibbesväng" och började galoppera åt motsatta hållet. Jad, tuktig chey slog fingret mot mankammen IGEN (aja baja, börjar bli en dålig ovana det där...). Ännu ett svullet och ömt finger.

på väg hem tittade jag upp mot himlen och då såg jag att det var norrsken! :O Har aldrig sett det förut, och så fick jag stå och titta på det med min fina tibbe :') <3 Han var dock inte lika intresserad av det som jag, han stod mest och slängde med huvet och ville iväg, min sötis.

tibbe var pigg och glad, spetsade öron hela ridpasset :)


Såhär glad var han :D

//Lovis

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag såg åxå norrskenet, men jag tycker det är nästan är lite obehagligt ja, fast häftigt på samma gång. Stackars dina fingrar föresten hihih.

2011-03-01 @ 21:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0